onsdag, december 03, 2008

Verktyg


I Thailand har jag återupptäckt ett gammalt favvoband; Tool. I och med att Bodil inte riktigt gillar dem så spelas de inte så ofta här hemma, men i en I-pod kan ingen höra dig skrika... Fan, alltså, på riktigt, tror inte de är helt dumma i huvet de killarna som skriver sådan musik. Snacka om lager på lagerprincipen när det gäller musik, flerdimensionellt är bara förnamnet.
Trots bilden ovan och ett kontinuerligt inmundigande av lokala ölsorter under två veckor är jag mer i fas viktmässigt i år den här tiden än något år på den här sidan av millenieskiftet. Satan alltså. Men kroppen känns inget vidare, slet mig igenom en timmes längd igårkväll, tänker göra det samma ikväll tills det släpper. Idag började jag budgetera för Keb-classic, det verkar bli en dyr resa, fan utrustningen kostar ju nästan som min anthem. Apropå den, nu börjar det bli läge för nån att ge mig ett skambud. INGEN har hört av sig, förutom Peters bud på 4000.- Nästan lite besviken är jag, annars brukar ju alltid någon chansa och säga "den är inte värd mer än 15000.-" eller "jag byter jämt mot min gamla Trek från 1997". Men inget. Fan. Sen hörde jag idag att några snabba grabbar ska åka giant 2009, förutom jag då alltså. Grabbarna ska åka stelt. Lurade. Varför välja en vanlig cykel när det går att välja en anthem!? Fast ok, jag vill också ha en XTC advanced SL...

2 kommentarer:

Öijer sa...

Dom är nog inte lika snabba som dig... :)

Unknown sa...

Hahahahahaaaa...