söndag, december 14, 2008

Keep it simple, stupid!

Igår försökte jag dricka öl. Det gick sådär. Även fast jag gav mig på Singha så gick det trögt, jag väggade efter 1,5 trettitrea. Inget vidare. Förstår inte poängen att dricka mer, den första är ju väldigt välsmakande men redan inne på den andra börjar frågan om varför dyka upp i mitt huvud. Så jag gav upp. Koncentrerade mig på att äta upp så mycket som möjligt av värdparets chips istället. Frågan om varför kom aldrig på tal där dock. Det kändes väldigt enkelt och självklart. Smarrigt helt enkelt. Osten och kexen åkte med de också av bara farten.

Jag är inget vidare smart. Det har jag vetat väldigt länge. Faktiskt röjdes alla tvivel undan redan på den första högskoliga mattekursen, där trodde jag mig ha stenkoll men lyckades sopa hem i princip alla fel. Det bästa var att jag fick veta resultatet ungefär vid den här tiden, alltså innan jul, muntligt av examinatorn. Dessutom sa denna att jag nog inte borde läsa matte då jag inte var något vidare på det. Det finns inget som är mer motiverande är någon som säger att jag inte kan. Faktiskt så lyckades jag ta mig igenom 35p matte, trots att jag inte kunde. Fast jag kommer inte ihåg ett skit av det jag läst, men det är en annan femma. Men jag har skulder som bevisar att jag läst!

Så med med min bristande smarthet i åtanke så tycker jag ändå att jag löste dagens trainerpass på ett rationellt sätt:
Tanken var först att köra 5 intervaller på tröskel, men jag ändrade mig och kom på att tjugor är det nya gröna år 2009, men då uppstod ett problem rörande vilan. Hur länge ska jag vila? Om jag vill köra tre stycken och redan är hungrig innan passets start? Detsamma gällde Bodil, hon var alltså också redan hungrig. Hon är sockerkänslig... Och jag är rädd för henne när hon är sockerlåg... Fan, orkar ju inte/har inte tid att vila länge. 5 min kändes kort och omständigt, tio var utom tidsgränsen. Fan, jag kör så långt jag tycker det är ok, utan vila. Så jag rationaliserade bort skiten och körde en 50-minuters tröskelintervall istället. Det var det, det. Trots min bristande logik kan jag alltså lösa problem.

Nu ska jag åka och köpa nya skidor.

Inga kommentarer: