fredag, december 05, 2008

Jag kan ha fel


Men fan, det börjar bli dags att bygga vintercykel snart.


Nu i helgen har jag tänkt mig att fundera ut hur jag ska lägga upp min vinter. Skidalpinism verkar ju fränt, som motionsform borde det ju vara kanon. Senast jag provade var jag halvhyfsad på att åka utför och uppför borde jag orka, att iaf sakta mak släpa mig. Annars funderar på att bara sätta fjolårets vinter på repeat och köra. Den funkade halvskapligt, tror att jag ska undvika experiment nu. Fast Micke lär ju mejla de senaste rönen så fort han kommer hem från resan och jag kommer att haka på, som vanligt. Undra vad jag ska ändra på då om nåt ska ändras? Kanske bara ska göra samma sak och ge fan att äta så mycket. Har ju fått en del förslag här om att gå ner till 75 och skaffa en 8.5kgs cykel. Lockande, sånär som på att jag gillar att äta och att det blir snordyrt att bygga en 8.5kgs anthem. Något som dock talar för ett avancemang i resultatlistorna 2009 är att jag redan nu börjat skejta, det dröjde sent in på förra vintern innan jag gjorde det. Alla vet ju att skejt är nyckeln till framgång och livslång lycka.
Nä, tyvärr åkte jag aldrig med den något pimpade Tuk-Tuken...

3 kommentarer:

Öijer sa...

Ja, det där med vintercykel verkar vettigt faktiskt.

Spring-Therese sa...

Intervaller med löparskor kanske? Du kan haka på vid jul. Då är det järnet som gäller.

T

Unknown sa...

Bäst att jag bygger klart min vintercykel så att jag orkar hänga med er på löpintervallerna då i jul...