tisdag, december 30, 2008

51 min

Jag hatar skidor. Men nu är det definitivt, jag har gått med i en annan klubb. Numera är jag Stockvikare. Så nu har jag kommit ut på riktigt som skidåkare. Den elfte ska jag köra min första skidtävling sedan 1995. Ja, ett motionslopp. Men fan halva mtb-sverige satsar ju all sin fritid på motionslopp...

Det är fränt med högintensiv träning, har jag läst. Jag åkte 90 min skidor igår, 51 av dem var över 85%. Idag skulle jag bara ut och "titta på spåren" som en kamrat till mig brukar säga. Jag landade på dryga 43 min över 85%. Detta på dryga timmen i åktid. Skidor är helt enkelt det absolut jävligaste som finns. Det bästa är ju att när jag är så pass kass som jag ändå är så måste jag gå på rött bara för att ens kunna ta mig framåt. Helt magiskt bra. En sak som är sämre är klister. Lite som att limma tubdäck varje dag, innan passet. Därför borde jag bara skejta men mina knän pallar det inte. Hatar knän. Iaf mina. Förmodligen kör jag för hårt nu. Men det är ju läckert, det gäller att hinna bli riktigt utbränd till sommaren så jag har nåt att skylla på!

4 kommentarer:

Tom sa...

Coolt! Rena rama tröskelträningen alltså!

Unknown sa...

Ja, fast över.

Rickard Mattsson sa...

Haha, det där med att limma tubdäck varje dag gillade jag. Jag hatar att limma tubisar!

Att träna hårt är ju själva grejen. Man måste ta ut sig rejält nu när man slipper mäta sig med andra för att sedan kunna skylla på den extrema träningsmängden under vintern.

Själv körde jag ett pass skidor idag med 22min över tröskel, det var fint skit och helt ovetenskapligt. Vila sket jag i.

Miike sa...

Ja jävlar vad ni tränar, vad säger man....... Jag kollar verkligen bara på spåren! Fan vad ni kommer att skida från mig nu... Men jag är ju iofs en gammal sliten föredetting från trakterna i mellan norrland