fredag, december 12, 2008

Forum

Det är intressant med forum på internet. Jag har ju några favoritintressen, de hör ju inte direkt ihop förutom att det finns intresseforum. Det är fantastiskt vad slående likheterna är. Några på forumet vet allt och är kungar. De är de som rönt mest aktning oftast genom att ha köpt dyrast prylar eller på något sätt fått sig själva att framstå som allvetande. Det är väl som i livet i övrigt att vissa är mer ledarhundar än andra men det är ju så tydligt. Dem sätter man sig inte på. Ofta har de någon läcker bild som avatar(???) eller någon otroligt forumrätt formulering som signatur. Det är samma sak på hiforum.nu som det är på happymtb.org eller mtbr.com. En annan grej är att medlemmar kan bli så fantastiskt upprörda över vilken framgaffel som är den bästa eller om högtalarkablar gör någon inverkan på ljudet eller ej. På hififorum.nu har de fått lägga in en "sticky" med uppmaningen "snälla visa ödmjukhet i diskussionerna" !!! Man skulle kunna tro att det är olika lösningar på värdens svält eller länders gränsdragningar som diskuteras, INTE huruvida silver är bättre än koppar för ljudet i en kabel... Jag är ju väldigt intresserad så jag läser rätt mycket av vad som skrivs, det kan vara en bra källa till information om hur saker fungerar, eller ska jag säga, skulle kunna vara... Det är en annan slutsats som går att dra, människor älskar att kasta ur sig sanningar utan att ha en susning. Det närmaste de flesta kommit sina sanningar är att de läst om någon fet amerikan som testat något någon gång och tyckte att den där cykeln nog inte hade tillräckligt lång slagängd eller liknande. Att inte fler producenter anammar denna kanal som marknadsföring är för mig en gåta. Tänk att skicka på en av ledarhundarna en gratiströja eller 20% rabatt vid nästa inköp. Fan, importören behöver ju för fan inte ens bry sig om personen ifråga är bra, placerar sig på nåt podie eller liknande.
Men vänta nu... Kanske...

För att bli kung på happy verkar Cervelo gälla, hur konstigt det nu än är att ett räsermärke är mest inne på ett mtbforum...

På Fififorum kommer du nog rätt långt med en Accuphase, håll dig långt ifrån Hifiklubbens produkter, de är inte heta. Jo, hifi är bra jävla nördigt, jag vet.

Nu till något helt annat. Hur fan kan det vara så mycket snö ute? Det är ju snart jul? Då ska gräsmattorna vara gröna!? Det ska inte vara en halvmeter snö, senast det var det var jag någonstans 145-160 cm lång. Det är länge sedan nu.

2 kommentarer:

Jonas l sa...

Intressant inlägg som stämmer bra. Tror jag får hålla mig borta ifrån hififorum då när jag har Hifiklubbens produkter förutom min radio. Någon Cervelo har jag inte heller. Kört för min del?

Unknown sa...

Jag har bara grejer från klubben och giant... Jag är nog rökt jag med...