torsdag, december 18, 2008

Skrubb

Ingen blir gladare än jag av lite skrubbande, det blev närmare bestämt 90 min idag. Undra vad grannarna tycker, egentligen? Vet att de hör mig, men ingen har sagt något elakt under de tre år jag bott här, så det borde vara ok. Kanske även lite sent av mig att fråga om det stör, nu...

Försökte desperat att få igång köpsuget idag, sladdade förbi Jagga och kikade på nollnior. Anthem X... Ja, den är fin. Nollan alltså. Men. Jag vet inte. Röden är ju röden. Tror inte den nya blir så in i helvete mycket bättre. Köper ingen röden blir det ingen X0 helt enkelt. Den nya XTC advanceden ser snabb ut, väger 8.9 ur lådan. Tyvärr verkar de vara svåra att få tag på, Jagga hade endast lyckats leta reda på en small, hur gärna jag än vill så kommer inte det att funka... Min fina Durin tillhör dem som ska återkallas, om det nu innebär ny gaffel 09 är ju det förträffligt... Kanske ska försöka lura åt mig en SL... Fast överlever verkligen jag utan Lock out? Ett alternativ vore ju att gå loss på lös XTC-ram och 100 mm gaffel. Borde då kunna spara ca 1,4 kg från de 10 som röden väger. Det innebär ju 8,6... Då har jag ändå inte pimpat med allt som gömmer sig här hemma...

När jag ändå är inne på ämnet vikt. Jag ska sätta en maxvikt för mitt tävlande nästa år. Har inte bestämt vilken men det lutar åt 77. En bra siffra. Det borde innebära ca 5,4 W/kg. Kanske. Eller så utgår jag från det senare värdet och vägrar starta om jag är sämre än just 5,4. Fan, tänk 6,7 det är ett helt universum emellan. Men som jag skrev i ett tidigare inlägg, det är skönt att veta att jag är sämre och ha papper på det, så jag slipper fundera.

1 kommentar:

Rickard Mattsson sa...

Jag skiter i effektutvecklingen. Dagsformen svajar ju upp och ned som börsen och därmed även effektutvecklingen. Om jag lyckas känna mig grym så räcker det för mig. ;)