måndag, december 15, 2008

Elofsson


Nu ska de fundera ut varför Per Elofsson var så in i helvete bra på att åka skidor. Tydligen så ska Mittuniversitetet forska i ämnet elithjärtan. Innan de slänger bort en massa onödiga forskningspengar så kan de ju slå mig en signal, jag har ju gjort lumpen med karln. Eller kanske inte. Beror på hur vi ser på saken. Vi låg på samma kompani och logement, men han var aldrig där. Jag tror att han blev bra för att han åkte gräddfil genom hela livet. Plus att han hade stort hjärta. En annan stackars lumparkamrat som levt hela sitt skidliv tillsammans med herr E men var tvungen att göra lumpen på riktigt (nåja... ett fältdygn...) var en smula bestört över att han inte var lika bra som honom. De hade lika bra testvärden, kunde lyfta lika mycket vikter och åka uppför en backe lika snabbt. Skillnaden var bara att när Elofsson var upp på krönet så andades han tre gånger sen kunde han köra backen lika snabbt igen, det kunde inte min kamrat. Otur. Det är mycket enklare att vara som jag, mycket sämre, dvs inte ha lika fina testvärden, då slipper jag ju fundera på varför jag inte är lika snabb.

Btw på tal om lumpen. Om någon skulle fråga mig om jag ville rycka in och göra lumpen på idrottspluton i Sollefteå igen, för resten av mitt liv skulle jag tveka, i två tiondelar innan jag sa ja. Snacka om bekymmerslöst liv, utan tvekan det absolut enklaste året i mitt liv, synd bara att jag inte fattade det då och prompt skulle göra det så in i helvete svårt...

För övrigt så var det sista passet på Friskis ikväll. Kanske någonsin. Jag tror jag ska hitta på nåt annat att låsa upp mig på i framtiden.






1 kommentar:

Miike sa...

Kolla pa Elofssons teknink...

Sitter en del dar.. fy fan