måndag, december 01, 2008

25




Jajävlar. Sista gången jag tar semester. Fan, förra onsdagen var ingen bra dag, PAD bråkade på en flygplats och när jag skulle läsa på om de fått för sig att blockera Krabi också så såg jag på ST att Sund Birsta, där jag jobbar varslar 25 pers. Om jag räknar lite lätt baklänges nu så kan jag lista ut så pass att jag ligger precis på gränsen till att räknas in bland dessa 25. Om så är fallet hoppas jag att jag får gå i januari, då borde jag hinna träna en del. Då ska ni få se på fan. Isf blir det till att åka bra på Långlopps-SM i Falun. Det var nog fan den bästa nyheten, om det nu är sant det Öijer skriver. Är det sant så är det jääävligt bra. Att LL-SM går i Falun alltså... Resten ordnar sig, bara inte SM går i Varberg. Dit orkar jag ändå aldrig åka.

Jag är helt färdig efter gårdagens 24-timmars resa. När jag satt på muggen i Arlanda och tyckte synd om mig själv som måste resa så länge, kom jag på att det finns mtb-tävlingar som är lika långa. Helvetes jävlar vad läckert! Det bästa med att resa så långt från ett varmt ställe är att de dragit skidspår åt mig uppe på södra. Om jag nu bara orkar gå in i skrubben och gräva fram lite skidprylar kanske jag ska åka några varv på 800-metersslingan och städa ur skallen lite. Träna lite skulle kanske sitta fint, det är något jag inte gjort skitmycket av i Thailand. Lite barfotalöpning på stranden har det blivit men fan inte mycket mer.




Thailand som resmål förresten. ALLA säger ju att det är så otroligt fantastiskt med Thailand. Hade nog liiiite för stora förväntningar på det landet. Är inte helt hundra på att jag tänker åka tillbaka dit faktiskt, ska vara för att plaska bland akvariefiskar då. Det var ju faktiskt lite fränt. Annars tyckte jag mest att de "jättetrevliga Thailändarna" var riktiga smärtor i röven. Inte vår kompis Aod då, men annars var de mest trevliga så länge man viftade med papperslappar med bild på deras kung samt en större siffra, annars var vi nog blekfeta idioter från Sverige i deras ögon. Men vi hade bra skoj ändå. Fräckast var nog ändå Tub-Island. Jorå kullarna och stranden på bilden ligger ute till havs. Till höger i bild var det någon som såg en vattenorm. Efter det blev det mindre plaskande i vattnet för min del.



1 kommentar:

Öijer sa...

Om vi ställer in så kommer beskedet någon gång i slutet på augusti. Så planera in en semestervecka för SM i Falun du. :)