tisdag, december 16, 2008

Illavarslande

Nu har alla 22 som tvingas lämna Sund Birsta fått reda på det. Ett satans jävla helvete. Veckan innan julafton. Mycket smidigt. Snudd på världsklass. Jag drabbas inte denna gång. Just nu känns det inte ens speciellt bra att bli kvar, den dåliga stämningen ligger som en tjock, fet dimma över kontoret. Givetvis är jag tacksam över att få behålla mitt jobb, men jag tänker även på dem som får sluta. Jag har blivit uppsagd vid två tillfällen under mitt arbetsverksamma liv. Båda gångerna har det blivit till det bättre. Känns som en klyscha men fan, det är sant. Det är bara ner med huvudet i fartställning och köra tills det svartnar.

Tror jag skiter i att skriva om kvällens lugna skiddistans. Snön var blank och hård, dessutom värkte mina ben av både träningsvärk och inflammationer. Fan, idag var det nattsvart. Nya tag imorrn!

Inga kommentarer: