onsdag, augusti 27, 2008

Planering

Fan, ibland så tror jag att min kära blogg ger sken av ett mer ostrukturerat upplägg från min sida än vad som faktiskt är sant. Det kan ju i och för sig vara skönt att gömma sig bakom en sådan fasad, utifall det går åt helvete, om nu det skulle spela någon roll. Det är väl bara om jag skulle vara rädd för att göra bort mig då men det gick över efter gymnasiet. Jag hade planerat för fyra toppar den här säsongen, Billingen, SM, Finnmarksturen och SM. Störst fokus har jag väl ändå lagt på den 20.e september, skulle nästan kunna påstå att jag nog inriktat hela min säsong på den tävlingen. Jag är inte bitter... Skitsamma. Om jag då leker med tanken om ett 2009 med ett slags fokus även då, undra just hur jag ska planera då? Jag tror på makroplanering, stora drag om ramar för träningen beroende på årstid mm. Det där med mikro är inte min grej, har aldrig lyckats med det då dagarna alltid ser annorlunda ut än jag tänkt mig och att skriva en plan i sten nog framkallar mer stress än vad den ger i resultat. Tror jag. Jag kommer nog att använda ett liknande upplägg som inför i år, sånär som på en sak, jag ska åka mycket mera skidor. Inte bara intervaller utan även längre pass, bara för att det är så förbannat bra för själen. Misstänker att jag kommer att hamna i skrubben några gånger i veckan också, tror att jag kommer lägga in fler 15+15+15 utan vila med stegrande belastning till strax över tröskel. Att det dessutom blir ryskt där inne och norskt ute, det är ju givet. Sen vilka resultat det ger det får jag väl se. Ska boka upp mig på en tid hos Test och träningskliniken så jag har lite nya utgångsvärden. Tror jag lägger ut skiten här sen. Ska börja föra en ärlig blogg nu. Kanske. Fan.

4 kommentarer:

Tom sa...

Fyra toppar är fan ambitiöst det.

Unknown sa...

Hahahaha, ja kanske var det lite väl, och måhända omöjligt men vem fan bryr sig om sånt som står i böcker?

Miike sa...

Planering??

Ja nu börjar det gå rejält utför!

Jag ska nog tuta i dig lite nya teorier

Tom sa...

Näe, det går säkert att lyckas med det, men om de fyra topparna blir lika höga som två toppar är en annan femma.