lördag, augusti 23, 2008

Det gjorde ont

Sprang en sån där joggingtävling som är inne nu. Men dra åt helvete vad ont en kropp kan göra! Första fem gick väl ok, varvade på nitton eller nåt, men sen... Jag dog inte sakta om man säger så, det kändes som om min främre lårmuskler gav upp och gick på semester, eller vart strejk kanske? Vild strejk. Sen gav skinkorna upp, vaderna var aldrig inbjudna till dagens kalas. FAN precis som om kroppen bara föll sönder, helvete, helvete, helvete. Jag ville bryta, slänga mig i vattnet eller framför en bil bara för att slippa lidandet. Kom knappt framåt, men det fanns väl nåt fint i kampen med mig själv, den inre dialogen var det Oscarstatyett klass på. Trodde jag att jag skulle få det tufft att fixa en tid under fyrtio, hade helt och hållet rätt. Nästa gång klarar jag det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fan, tempocykel & löptävlingar. Nu börjar det bli riktigt hårt, ska du lämna skogsmullandet?=)

Unknown sa...

Snart kanske jag börjar simma också...