söndag, augusti 10, 2008

Får inte lägga av, för Bodil

Fan. Faaaaan. Hade tänkt slänga in handduken igår, skita i allt och satsa all min fritid på att spela TV-spel och äta chibb. Tvärnit, igen! Två gånger på en helg alltså. Bodil sa att jag måste fortsätta satsa annars kan jag dra. Hårda ord från en hård tjej. Helvetes jävlar vad jag ska satsa. Dra ända in i helvete vad jag ska bli bra. Satans jävlar vad jag ska cykla fort på Kringelloppet. När jag kom hem igår och ställde in XTC'n i skrubben så gläfste Röden som stått parkerad åt mig, rätt åt mig. Idiot. 9.1 kg XTC till salu nu alltså. Har börjat fatta att man inte kan köpa sig snabbhet, inte i butik i alla fall, hur det är på skumma läkarmottagningar vet jag inte men att köpa snabbhet över disk och från icke ljusskygg näringsidkare är alltså kört. Jag menar, har ju "rätt hyfsat" material på tävling. Tror inte det är många som har bättre prylar på startlinjen så till nästa år ska jag gå in för enkelhet och funktion. Hatar när saker och ting jävlas, tex Notubes 7000, ska man justera lagret så gör man detta med en 19 mm nyckel. Detta verkar vara en hemlig storlek och lyser med sin frånvaro hos lokala handlare. Finns inget värre än att stressa omkring och leta verktyg som måste finnas till hands. Skit. Men hjulen är bra, annars. Lite flexiga kanske men det beror nog på att jag överskrider maxvikten men några kilon. Fast inte så många längre, knappt ett par. Se stulen bild:


Första gången jag ser ofet ut i grön uniform.
Zoo-bandet har nu gjort sitt, dess turbringande egenskaper verkar ha tagit slut så jag får hitta nåt annat. Dopers Suck skulle sitta som en handske.

Tittade på damernas Linjelopp. Jamenförhelvete. Det var ett sömnpiller utan dess like, fast sista 20 km vaknade jag till liv och avslutande 2 km låg jag på Norsk arbetspuls. Helvete vad bra hon är! Jag hade tippat brons till henne innan start men ibland är det roligt att ha fel!

OS förresten, läste på Coltings blogg att han tycker att Fotbollsdamerna är tråkiga att titta på, typ. Jag tycker det är jättespännande för man vet aldrig vart bollen ska ta vägen när en svenska ska ta emot... Den kan liksom bara explodera och bryta mot fysikens alla lagar, samtidigt.

4 kommentarer:

Miike sa...

jag måste ta ett allvarligt snack med Bodil!! Såklart du ska lägga av.. Vad är det för dumheter o hålla på så där??

Tom sa...

Ja, lite udda tjej. Ena dagen bakar hon bullar och nästa dag vill hon att du fortsätter!

Rickard Mattsson sa...

Det här med cykling är tunga droger. Det är ungefär lika lätt att lägga av med cykling som det är med hasch.

Miike sa...

Jag lyckades lägga av med hasch, nu är jag på god väg med cyklingen också.. Men något återfall får man räkna med!