måndag, augusti 18, 2008

Dags att gå ur SCF?

Fan, vilka nötter. Det säger jag på ren och fin tredje/fjärde/femte-handsinformation. Men visst fan är de ganska trötta gubbarna på förbundet? Eller har jag fel? Om hälften av det som Öijer skriver på sin hemsida är sant är det bara att lägga ner skiten, alternativt få in lite nytt blod, eller spöa skiten ur gubbarna. Jag röstar på det sista. Mentaliteten är helt magisk. Som när jag i fjol missade att anmäla mig till Norrländska på landsväg. Det var tiotalet startande, det gick inte att efteranmäla sig. Helt omöjligt. Det stod så i stadgarna. Fan, det finns ju länder som fallit i ruiner för mindre byråkratiskt tänk än så. Så jävla vackert att de bestämt att SM i Marathon ska gå i september... Marathon eller långlopp som nästan inte alls är något resurskrävande... I september är det nog jättemånga motionärer som vill vara med och cykla och därmed finansiera, helst om det regnar och är en fem till tio grader varmt. Skitkul för den klubb som vill arrangera SM, antingen går de råback eller så får vi aktiva betala några tusen per skalle för att deltaga. Jag tycker fan att femhundringen som LL-Cupen tar nu är klart i överkant för vad det borde få kosta men jag i och för sig snål. Äh! Vi lägger ner hela skiten. Men nu svamlar jag säkert, jag har gärna fel i det jag skrivit. Är bara lite skraj för att jag inte har det.

Ikväll var jag på Balders för att undersöka om mina luftrör/lungor höll. Det gjorde de, men inte benen. Satan. Rätt jobbigt att inse hur pass kass löpformen är. Gör inte så jättemycker för jag har sett att det går att köpa sig snabb även i den grenen. Lunar trainer... Beställer ett par imorrn, sen ska jag köra mina fyror på tre minuter.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hörrö, nu e d ju faktiskt fixat. BST blir SM.
Det är tur cykelsverige har Falu Cykelklubb...

Unknown sa...

Jag åker på inga villkor 90 mil enkel för att bli trött. Men ok, det är faktiskt bra att någon tagit tag i detta. Synd att inte förbúndet fattar det själva?

Anonym sa...

Nä det är lite väl långt, inte ens jag åker ned. Men det har ju med andra saker att göra.

Vissa i förbundet fattar medans andra inte gör det. Så har det alltid varit. Vi cyklister får se till att välja bättre representanter helt enkelt. De flesta börjar ju bli lite för gamla i SCF nu så det är dags. Du kanske vill vara med? =D

Anonym sa...

Nä det är lite väl långt, inte ens jag åker ned. Men det har ju med andra saker att göra.

Vissa i förbundet fattar medans andra inte gör det. Så har det alltid varit. Vi cyklister får se till att välja bättre representanter helt enkelt. De flesta börjar ju bli lite för gamla i SCF nu så det är dags. Du kanske vill vara med? =D

Unknown sa...

Ja fan, jag kanske ska ta över styret så att det blir ordning i ledet.