tisdag, augusti 26, 2008

5500 kr

Ungefär 5500:- svenska skulle det kosta mig att åka till Varberg i helgen och delta i ett av, enligt ryktet, Sveriges finaste långlopp. Fint det. Kan det vara så dyrt? Tja, se såhär ser det ut:
Anmälan: 750
Resa: ca 200 mil x 14kr = 2800 obs ej medräknat faktisk milkostnad för Viten. Det skulle innebära att jag aldrig någonsin kan åka någonstans...
Boende: några nätter... tusenlapp per natt för två st: 2000... Billig sport... Sen måste jag vara ledig på torsdag vilket kostar mig ytterligare en massa pengar... Helvete. Det GÅR säkert att göra det billigare, men hur? Förslag mottages.
Är det värt 5550 kr då? Jag skulle väldigt gärna åka Bockstensturen, säkert en fin tävling och en strålande upplevelse. Formen är inte så jävla satans kass heller för den delen, så jag tror inte jag gör bort mig. Kanske kan landa på en plats kring 20, vilket skulle leda till start i fålla ett nästa år. Men fan, jag vet inte om jag orkar bry mig. Det skulle vara fint att orka bry sig. Fan, nu ska jag ha lite ångest över det här i natt sen får jag se vad jag gör.

För övrigt vill jag bara säga att DM i mtb går i Sundsvall den tjugoförsta september. Start och mål LV5 vid elvasnåret. Klart du ska komma, alla är med, kanske även jag.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Tja tåg tur o retur borde väl spara en del.och sedan boende i varbergs fästning för 315 spänn natten(vandrarhem).

Unknown sa...

Men då får jag konsultera camelbaken för langning, och det är väl inte att tänka på hoppas jag...

Unknown sa...

Förresten så blev det inget billigare med tåg...

Anonym sa...

Behöver man langning för att cykla 10 mil!!! 1 flaska och ett hårt pannben räcker långt.

Unknown sa...

Sant. Men pannbenet mjuknar av att åka nittio mil.

Rickard Mattsson sa...

Även jag har brutit ihop några gånger av alla kostnader som är förknippade med resor och boende. Köpte en husbil och kom ganska lindrigt undan. Årets säsong har brakat lös på 15000kr med resor och boende. Då tävlades det varje helg från första maj till slutet av juli.

Unknown sa...

Det är en billig hobby vi har...

Anonym sa...

Ni får köpa tält och cykla till tävlingarna ;-)