fredag, augusti 15, 2008

Nästan inte ens död idag


Fan, jag orkar lyfta armarna ovanför huvudet idag! Helt otroligt! Nästan så jag börjar fundera på att jag livsgnistan ur mig imorrn runt broarna. Sen har jag sett att det går en del landsvägstävlingar inte så långt ifrån min bakgård nu under hösten. Har dessutom säkersällt tillgång av alldeles för fin finräser. Jag gillar att ha fina saker. Nu är det nära att det blir sådär som jag och löparn från Gbg fantiserade om för ett par år sedan. Skaffa finräser och cykla till och från fik. Det ni! Det är fingöra det! Det fina in the kråksång är att finräsern är utrustad med sådana där fulhjul, Ksyrium heter de. De ska man enligt det eminenta nätet kunna köra slanglöst med Hutchinsons UST-smalhjulingsdäck, och det, det är nåt helt i min stil. Min nästa fundering är givetvis om samma hjul går att köra med ett Stan'sat crossdäck och om det skulle klä min nu sålda cross? Isf har jag ju ett fattigmansalternativ till ett par Zipp 404 och Dugast crossdäck, eller? Nån som testat? Jag gillar ju Stan's...
Det här är min sista semesterdag. Nu är det bara helg kvar sen så får jag jobba igen. Tror det är bra för mig att jobba, annars tränar jag tydligen ihjäl mig.
Snart är det höst, den är bra. Hög fin luft, det enda som är synd är att det blir mörkt så jävla tidigt. Nåt jag gillar att göra på hösten är att springa. Idag har jag varit på stan (obs inget ' ) och kikat på löparskor. TornadoTom har efterlyst sällskap på Balders, jag ska bra klä mig fint först. Fashionrunnerränderna går nog inte ur på ett tag, trots att jag nog nött bort dem med allt grönt jag iklätt mig i sommar. Men gratis är jääävligt gott, helst om det står Craft på grejerna.

2 kommentarer:

Tom sa...

Vi får satsa på att klä oss snyggast, för snabbast blir vi aldrig på Balders.

Anonym sa...

Stansat går att köra på Cross men det är inte alls samma känsla. Och kräver högre lufttryck än tub då det är enklare att kränga/burpa däcken.

Men det går.

Och just det, stansat crosshjul kommer inte ens i närheten av limmat tubhjul.

Ha det skönt i det orkeslösa landet. Jag tuffar på i smärtlandet som är lika irriterande det.

=D