torsdag, januari 01, 2009

Tillbaka till verkligheten del 1

Micke och jag körde lite skate på södra nu i eftermiddags. Det var vedekvickande att med lite för lite kläder slänga sig ut på spåren i den något kalla luften revision 2009-01. Fyförsatan vad jag frös till en början, tänkte att ansiktet skulle ramla av vilken sekund som helst. Inte kul. Något som var bra däremot är ju att 4x4as förste härförare nu är tillbaka på svensk mark och att det nu förmodligen blir ordning på min träning och arbetsdag. Men jag ska läcka ett hett tips, om ni mot förmodan gillar att åka skidor OCH i er ensamhet får för er att det "går hyfsat", åk inte med någon som spelar skidåkning, på riktigt. Reality check, direkt. Det var för mig väldigt fostrande 95 minuter idag. Jag flåsade så pass att något från min kropps avgrundsdjup följde med upp i ett av andetagen, jag var helt säker på att det var lungorna men det var nåt annat som någon glömt däri. Sen när fanskapet (ursäkta Micke) säger att vi ska köra fyror uppför hotellbacken, efter det att jag lidit i en timma med ett snitt bra när 95% var det knappt roligt längre. Jag lämnade honom åt hotellbacken och åkte hem.

Något som var lite roligt var att Mr Svanebo, killen som spelar skidåkning på riktigt, alltså vet hur man åker skridsko på snö, topp tio på SM-femmil osv, han cyklade ikväll, ute. Kändes lite fel, för mig alltså.

Nu fick jag ångest.

Just ja, igår var det Nyår. Fan att folk ska hålla på att väsnas så in i helvete sent på kvällen. Håller med Brink, vad gör 31 dec mer speciell än tex 23 nov??? Går solen upp från fel håll? Regnar det grodor? Fan.

Inga kommentarer: