torsdag, januari 22, 2009

Straff

Förkylning är ett straff, hosta och ont i halsen. Vem fan har uppfunnit förkylningen? Vad positivt medför den? Stressar immunförsvaret, jovars, men till vilken nytta? Äh, ska inte klaga, finns värre saker att råka ut för. Sitter nu här hemma och är taggad som fan, vill(e) gärna köra Södra berget runt på söndag, 20km klassiskt är finfint det på maxvarv, garanterat bästa slagvolymsträning, lätt. Men den här hostan kommer nog att dras ner i tårna om jag gör något med en puls mycket över 50 de närmaste dagarna. Apropå puls, igår kväll hade jag låg puls, låååg. Nästan Mickeklass tror jag, tog den aldrig, men det var rejäla pauser mellan slagen. Det är fränt. Rätt läckert att jag i höstas hade sånt där kollibrihjärta och att det nu slår mycket långsammare och hårdare, hur och varför när det inte är träningsbart!? Tydligt är ju att det är färskvara på riktigt också.

Skrev ut tävlingsplaneringen idag på jobbet. Ser fint ut, Mjölby först, redan i april. Det blir spännande, men jag startar inte såvida inte W/kg är ok. Tänker inte åka halva Sverige för inget. Så strikt ska jag vara med planeringen. Apropå planering, jag och Mike brukar tjata om det mejlsledes på dagarna, jag är seriös och han har lagt av. Precis som vanligt. Men nu när jag tänker efter så är jag ju bra jävla idiotseriös faktiskt. Helt utan anledning, jag har ju till och med planerat i flera år för i år. Konstigt va? Kommer säkert att gå åt helvete. Insåg för nåt år sedan att jag saknade syreupptag, så nu har jag tränat det i två år, nu ska jag börja köra lokal kapacitet igen utifrån min förbättrade centrala kapacitet. Om det nu går att göra så. Men det är planen. Planen är ju även som jag tidigare skrivit att bli lättare. Når jag som 2006, 76,5 kg och lyckas pressa mig till 365W i en halvtimma borde det ju rulla på en del. I somras klarade jag bara 12 minuter på 365W men då hade jag kört 4x4 direkt innan så jag hade väl lite i benen redan. Det borde inte vara någon omöjlighet med lite sund träning. Eller det är målet helt enkelt. Bara jag är frisk så.

Idag har jag inte kört några W alls faktiskt...

Inga kommentarer: