söndag, januari 25, 2009

Min nästa?


För att ni inte ska få för er att jag sålt min själ helt och hållet till det Taiwanesiska märket så lägger jag in denna; en Tomac. Den något tyngre varianten, med FRMs egna ram väger 8,0 kg den här borde vara minst 1,5 hg lättare. Det mina vänner, det är fan lätt. Men tyvärr är det väl som med allt som är handgjort, snorlätt och från Italien; dyrt skräp. Fast ramen är ju amerikansk och det vet vi ju alla borgrar för kvalitet... Right... Men den är nog sourcad från Taiwan så kvaliteten är nog god.
Annars ska det erkännas att den här inte känns helt olockande heller. Marin Team Titanium. Japp den ger flashbacks till 1995 eller liknande, och titan sen, tillverkad av Lynskey som startade Litespeed. Mmmmaaarabou... Frågan är bara hur de tänkte när det var fotodags? Japp vi dammar ner sadeln så lågt det går sen höjer vi styret max. På en XC-hoj???
Läste den OTROLIGT teknik- och faktakoncentrerade tyska tidningen BIKE. De har ju jättefina seriösa labtester av allt och inget. Men ibland blir jag förvånad över deras jämförelser, de utger ju sig för att vara bäst på att testa, ändå kan de dra slutsater utifrån att jämföra äpplen med päron. Som när de testade titanhardtails. Titan ska ju vara komfortabelt, de jämförde en titanram med en i dyrplast och cocacolaburksmaterialet vardera. Slutsatsen var ju TYSKT sifferbetonad ner på decimalnivå. Titan var skit enligt faktarutan, inte komfortabelt men tungt och mjukt. MEN ramen de använde vid testet skriver de senare i testet att den var den som var absolut stötigast i det testet, av titanramar... Det där håller ju inte. Fan, om de ändå ska vara seriösa och jämföra, hur kan de då använda den ram som MINST utmärker karakteristiken för en titanram som referens? Stolpskott... Åjo, jag är den största nörden som orkar reagera över sånt här, men vafan!? Tyskar...
Apropå det, såg Schindlers list igår, igen efter typ tusen år sen senast. Fan alltså...




1 kommentar:

Den 8e Kaptenen sa...

vad är det för gaffel på den där? skitsnygg är den, johnny T var hårdast i stan när det begav sig