måndag, januari 12, 2009

Dresscode

Ok, gym befolkas av en hel del olika människor och kanske är fallet i synnerhet så när det gäller Friskis. Alla är där, mormödrar, tonåringar, löpare, byggare och nu senast maffian. Med bar överkropp dessutom, bland alla andra stackars människor, bla jag. Skitläckra tatueringar som säkert står för släktskap med någon som omnämns i Svensk maffia alternativt scratch in the bedpost för någon som fått sätta livet till, kanske även för ett besök på kåken eller två. Jorå förfan, det här kan mycket väl vara VM i förutfattade meningar, men meningar brukar vara förutfattade av en anledning. Hur som haver så gick han omkring och körde sitt race ikväll, jag körde mitt. Oftast tycker jag att det är de stora biffarna som stönar mest på gymmen men i kväll vann jag! Sån där tokmångarepetitionersstyrketräning går att göra så att det gör ont. Mums. Perfekt dagen efter skit(d)tävling med jättetrasiga muskelfibrer. Toppade allt med ett spinningpass hos Kent. He's back, the man behind the mask, and he's out of control... Grymt pass som vanligt, inte en suck att han vilat från att leda i tre år, det kändes precis som om det var förra måndagen jag, Brink och Nordström satt på nedervåningen och svettades ikapp till Hammerfall. Det var innan maffian intog Friskis.

1 kommentar:

Rickard Mattsson sa...

Haha! Jag håller med dig om det där med klädsel på gymmet. Det har gått för långt på Friskis och allvarligt talat tror jag att Friskis är den som kommer att gå förlorande ur striden eftersom "vanligt" folk inte vill beblanda sig med den där typen av personer. Nä jag tycker att det ska införas en dresscode på gymmet. Man ska ha: underkläder, strumpor, träningshorts eller träningsbyxor samt träningströja på överkroppen. Sedan är det valfritt. Man borde även ta avstånd från dem som tränar i vardagskläder såsom skinnjacka, jeans osv.