torsdag, januari 15, 2009

Quality time

Idag har jag försökt mig på kvalitet. Jag försöker ju alltid få med så mycket som möjlig i en dag men idag så tycker jag nog att jag var rätt duktig. Allt började faktiskt 02:13 i natt. Hade bestämt mig för att kuta innan jobbet, var väl förprogrammerad att vakna så jag gjorde det, låg och väntade på att klockan skulle ringa, tänkte ett tag kliva upp och börja innan, den skulle ju ändå snart ringa. Inte helt rätt alltså, var ju pigg som få när jag insåg att klockan bara var 45 min innan krogen stänger i Sundsvall en lördag. Bara att försöka hitta tillbaka in i sömnen med andra ord. När väl klockjäveln behagade ringa var jag inget pigg alls. Snacka om orättvist. Kände mig grym och på gränsen till extrem när jag drog iväg i buggarna, tills jag mötte fyra andra löpare och en cyklist... Äh, jag städade av några 30s och sprang hem och käkade frulle. Efter Thailand har jag bytt ut allt nyttigt till frukost mot rostade mackor och annat skoj, känns kanon faktiskt.

Lyckades hämta Monarken på eftermiddagen med god hjälp av farsan, provkörde den också. Plåga sig på den går i alla fall, den var inget vidare insmickrande alls faktiskt. Elak redan från början, jag gillar den redan. Nu inväntar jag bara en justerbar sadelstolpe sen är alles gut. Nån som har tips hur man får den att bli lite tystare? Funderar på att uppgradera med en sån där plastkåpa som finns på de nyare varianterna, den måste ju dämpa litet. Bandet viner kanske en smula för mycket för att allt skulle vara rosa och fluffigt men annars verkar den vara fullt godkänd som tortyrredskap.

Inga kommentarer: