måndag, januari 05, 2009

Åre


Jag och Bodil åkte upp till Åre i fredags, jag gillar att vara där, har alltid gjort men frågan är om jag alltid kommer att göra det. Det var fan bättre förr. Vi skulle in i byn och kika litet, nu har inte jag varit i Stockholm sådär jätteofta men jag gillar inte trafiken där. Trafik är ju människor i bilar och dummare djur än det får man leta efter. Trafiken i Åre måste vara klart jämförbar med hufvudstadens, h e l t jävla sjukt. Totalt kaos, ingen parkering, fullt med idioter överallt. När vi väl hittat någonstans att parkera möts vi av nästa våg av idioter, i butikerna. Ingen höjdare. Kontrasten blev därför total ute på 15 kilometersspåret i Björnen, där fanns inte en käft och siluetten av Åreskutan mot en kallblå januarihimmel var så att säga; ok. Åker nog tillbaka så fort jag får chansen, kanske är lite lågsäsong mer skonsamt mot mitt svaga tålamod.
Har läst en massa konstigt på veteranklungan.nu, fyror ska tydligen vara bortkastat. Det går inte att öka slagvolymen när vi blivit fullvuxna. Jag är inte docent i något men väl 30 år och jag sänkte min vilopuls från ca 36 till 27 på ett år. Vet inte vad det innebär men det känns som om hjärtat skulle pumpa lite mer blod för varje slag med en lägre vilopuls?

Inga kommentarer: