måndag, juni 01, 2009

Vassbo


Borlängeresan blev en fullträff, sånär som på tävlandet. Vi bodde på vandrarhemmet i Vassbo. Tror vi var ensamma på bottenplan vilket gjorde att vi hade hela köket och TV-rummet för oss själva. Helt, rent och fint var det där. Måste säga att rostfria vitvaror och platt-TV i alla fall lurar mig att trivas. Värmen och vädret gick inte heller att klaga på så det var en fin semester helt enkelt. Synd bara att jag sov bort nästan hela lördagen efter mina 12 km i tävlingstempo. Blev rätt tagen av försöket att trampa snabbt. Har för mig att jag inte brukar bli så trött av att cykla 12 km oavsett hur pass trött jag försöker att bli. Jaja, men det började ju på fredagen med prolog. 22a dryga 30s efter Wengelin. På fyra och en halv minuts tävlande blir det några procent men jag tyckte nog att det hela var ganska ok ändå. Mitt livs första prolog och första gången jag körde den banan i ett sträck. Trodde nog att benen skulle bära mig ganska så bra på lördagen, vilket de inte gjorde. Gick kanske på lite för hårt på startvarvet men jag tyckte mig ändå ha det hela under hyfsad kontroll. Sen var det någon som drog åt snaran och ridån gick ner. Så kan det gå. Kan inte påstå att gnistan att sticka ut att cykla har varit särskilt stark sedan 12:30 i lördags. Men jag gav mig ändå ut nu på kvällen. Bara för att känna hur illa det kan vara samt för att reka lite tänkbara tävlingsträningsrundor på LV5. Hittade en ok, 1,7 km lättåkt på bred stig/spår. Den tror jag duger, banan blir ungefär lika svår som Timrå GP vilket gör att alla som vill bli trötta kan vara med. Lite fånigt att jag cyklade omkring och flinade i en timme när jag inte alls var sugen på att cykla, men just cykla mtb är ju jävligt skoj.

1 kommentar:

Tom sa...

Fin katt.