måndag, juni 29, 2009

Gottne, dit och hem igen


Jotack, det kändes än en gång bättre än vad resultatlistan visar. Hade tävlingen varit 10 m kortare hade jag vunnit Seniorklassen. Mitt Ultimo kilometre-försök gick åt helvete. Bodil undrade varför jag inte spurtade på slutet, det undrar jag med, jag förskte allt jag kunde men benen ville inte trampa snabbare. Lyckas inte hålle mig lugn i början av tävlingarna, vilket är helt värdelöst då jag är för dålig för att gå loss själv och alla andra är för pigga för att låta några gå iväg. MEN, samtidigt om alla åker efter sin kapacitet blir det ju sån där satans tråkig skitcykelåkning hela vägen OCH sättet att bli bättre måste ju vara att ta en del vind på näsan!? Jocke J från klubben smet iväg i den avgörande utbrytningen ut på sista varvet, jag satt också där... Men, klungan var ikapp så jag tänkte att det där går aldrig... Sen ville jag inte dra ikapp en massa H40-åkare för att stjäla pinnar av J.
Jorå jag är lite bitter, jag hade tänkt vinna.

2 kommentarer:

Xhausted D sa...

Pasi (ettan) är ju mtb-åkare som du åker åttor runt, ju!! Bra gasat, anyway.

Unknown sa...

Pasi ser grym ut i år! Han var även den som var mest aktiv tycker jag så hans placering var helt och fullt välförtjänt!