tisdag, juni 30, 2009

Tuff start på dagen

Jag som trodde att jag behövde kaffe för att vakna på morgonen. Det jag egentligen behöver är tjugo stycken enminutare i skrubben runt kl 0600. Vet inte hur det kändes att vakna och veta att det var så jag tänkt, men det funkade nästan. Först vaknade jag när tidningsbudet sprang förbi, då var jag skitpigg och var nästan på g att dra igång men hejdade mig då vett och sans tog överhanden. Nästa gång jag vaknade, då av klockan denna gång var jag inte alls lika pigg... Ovanligt... Men satte mig på cykeln och trampade, de första tio minuterna var jag inte närvarande men sen så lossnade det. Dagen till ära så skruvade jag upp belastningen med ca 40W. Det tog "skruv"... Den här gången så var det fler demoner som kom och hälsade på, framåt intervall nummer sjutton så trodde jag nog att nr arton skulle vara den sista och på vilan satt jag och gruvade mig inför döden, men jag överlevde den, knappt, nitton kapade min livstid med några år och om jag hade varit katt så såg nog intervall nr tjugo till att jag nu är ner på tre-fyra liv eller så.

Det finns väl en lista över most wanted eller grymmaste förbrytare någonstans, jag vet en som skulle platsa på den listan, han som jag köpt mitt träningsupplägg av...

3 kommentarer:

Nordström sa...

Jag tror faktiskt du är ensam i världen om att klämma intervaller i en lägenhetsskrubb mitt i sommaren under värsta högtrycket 06.00 på morgonen!

Xhausted D sa...

Riiispect!

Unknown sa...

Men så går jag i AC-köpartankar också!!