onsdag, juni 10, 2009

Förväntningar



De är inte alltid så lätta att uppfylla, helst dem jag har på mig själv. Fast, oftast brukar jag vara duktig med att inte alltid "behöva" vara bäst. Men på vissa evenemang så vill jag vara så bra jag kan. Lida och Billingen var två sådan tävlingar, träningstävlingarna på Timrå inte. Blir jag avhängd uppför någonstans någon gång så gör inte det så himla mycket heller för den delen, men klart att det var skoj att stämma i bäcken uppför Granbacken på distanspuls när tempokanoner och elitveteraner får svettas litet. Sådana gånger då jag får vara störst värmer, just den gången var fin och fram för allt att snacka om det efteråt. Hoppas den känslan kommer tillbaka igen. Lite samma känsla infann sig i Tyskland på mötet med kunden, att liksom få arbeta sig in i en situation och på något sätt äga den. Mycket trevlig närvorkänsla faktiskt. Synd bara att det är så tråkigt att resa och just resa är en stor del i att vara säljare. Synd det. Hantera förväntningar är ju nästan ännu svårare och är helt klart en del jag lär jobba med, både privat och på jobbet. Vi hanterar ju dem på en mängd olika sätt och det är ganska så skoj att iakta hur personer runt omkring mig hanterar sina egna och andras förväntningar.
Blev ingen träning ikväll, eller jag orkade inte och hade planerat att vila. Men resten av sommaren ska jag inte planera alls, det överlåter jag till en annan.

Inga kommentarer: