söndag, mars 01, 2009

DIST & DISTANS




Jag och Kent var på konsert i fredags. Det är inte bara därför jag inte gjort några inlägg på hela helgen. Det gick vilt till. Förfesten var inte att leka med. Hade hopp om hemkokta och ekologiska... chokladbollar eller kladdkaka på Tant Ancis, men de stänger 1900, PÅ EN FREDAG!? Hört talas om "fredagsfika" någon? Det är ju förfan en instution. Det är ju vi som gjort det möjligt för alla dessa nya fik för året ska få en chans att gå i konkurs. Det finns nu en miljard fik i stan och ingen har öppet längre än till nio nu... FINANSKRIS!? Idioter. Nåväl, vi fick slänga i oss en gigantisk kopp kaffe och jag tog en semitorr chokladmuffins innan vi kikade på Kanadas stolthet. Nää inte Geoff Kabush... Tre man på sen och en ljudmatta som träffar en mellan ögonen. Det var rätt tunga riff. Texterna ska man nog inte lyssna på, så ofta. De är nog lika djupa som ett drickglas och handlar mestadels om sex, bilar och ja sex. Men det var bra. Gillar verkligen när det spelas tight musik och i fredags var det tightare än ett på XXXS cyklebrallor.
Helgen har varit konstig annars. Var bedrövlig på lördagens första pass, mådde jättekasst efteråt. Skodde röden med vintersulor, som härmed har stigit i graderna från Sveriges dyraste klädhängare till kanske Sveriges dyraste vintercykel. Det passet gick som av sig självt. Idag har jag kört 4,5 timmar spinning, med tuff öppning och tuff avslutning. Nu ska jag göra slut på de tre påsarna kanelbullar som jag vet ligger och väntar på mig i frysen...

1 kommentar:

Anonym sa...

själv lyckades jag skeva min näsa på en danko konsert för en massa år sen.