söndag, mars 15, 2009

Kalibrering

350W var inget skoj idag. Första tjugan gick ok, den andra var ingen lek. När jag nådde 15 min gjorde det ont. Latmasken sa till mig att gefan, jag lydde omdelbart. Gårdagens något intesiva distanspass känns, i hela jag. Fyfan. Men jag tänker inte köra så många distanspass, då kan jag ju lika gärna kosta på mig att bli trött. För egentligen, vad ger det att vara ute och mysa i flera timmar mitt i vintern? Fettförbränning? Trodde att mitokondrier var själva grunden i vår förbränning, de verkar vi ju kunna träna på effektivare sätt. Ok, ska inte snacka skit om distans, men för en som jobbar mer är 40h i veckan finns det inte utrymme för flera fyra-femtimmars.

3 kommentarer:

Rickard Mattsson sa...

Jag kör fler intervallpass och färre distanspass. Det håller mig flytande på ett bättre sätt än att samla timmar på att sola sig.

Anonym sa...

Mer än 40 h i veckan? Vilka fler jobb har du då?
/ Peter

Unknown sa...

Ok, "är på jobbet" i mer än 40h i veckan...