torsdag, mars 19, 2009

Hint, hint

Ett ofantligt roligt inlägg i den rådande fettdebatten:
http://svtplay.se/v/1484744/gomorron_sverige/18_3_08_45

En sak som slår mig när jag ser inlägget och som slog mig när jag körde efter LCHF själv är att underhudsfettet, eller fettet tar en något annan form än vad jag är van vid att ha. Det blir liksom lite, vad ska jag säga, mera soft, men kanske inte tjockare. Ser det på den LCHF-propagerande Annika också, se på hennes hals och haka som exempel. Kan ju iofs vara att det inte tar någon annan form än det faktum att jag fick mer underhudsfett av att äta LCHF. Men magen såg helt klart annorlunda ut, inte så mycket fetare utan just annorlunda. Nåja.

Hörde på radion i morse att vegetarianer fick mindre av vissa cancersorter än köttätare, medan de fick mer av andra än just köttätare. Lagom; någon? Antingen får vi då dubbelt så mycket av skiten eller inget alls...


Funderar på att uppgradera Bodils hoj när hon sover. Undra om hon märker att hon får en 1,5 kilo lättare ram som är modell överstyfv?

Inga kommentarer: