tisdag, mars 10, 2009

Hyggligt

Fan, veckoslutet var grymt. Jag gillar att träna i Åre. Det väckte några funderingar igen. De där Dynafitskidorna, stighudar och en vårvinterdag skulle fan vara nåt. Blev extra varse om sådana funderingar när jag och Micke körde fyror uppför slalombackarna i Björnen. Jag kände mig jätteläcker som åkte uppför, jo liftarna var stängda, men så när vi står där uppe så hör jag stavtag. En kille kommer i rask takt mot oss, givetvis utrustad med tidigare nämnda prylar. Han hejar knappt när han passerar oss på krönet sen ställer han sig bara upp och glider utför backen. Hur jävla snyggt som helst. Jag personifierade nog en fågelholk. Det kändes inte alls lika fränt att först vingla sig utför backen själv och sen skejta upp. Nää såna där vill jag ha!

En annan läcker sak var att Oscar Svärd tydligen skvätte på några landslagsåkare med sin stakspurt. Lite imponerande att han som varit sjuk hela vintern, dels kommer tvåa på Vasan på ett riktigt snyggt sätt, han var ju fan den som nästa orkade gå med Tynell. Sen att spurta ner Rickardsson med flera på tio km klassiskt är ju fan klass. De grabbarna borde ju ha lite VM-form kvar i kroppen... Tar han SM-guld på femmilen måntro den gode soldaten? Behöver jag säga att han låg på rätt kompani? Klart killen blivit inspirerad av medsoldaterna. Jag tar åt mig hela äran om han vinner Vasan igen.

Skrubben fick som vanligt besök av mig. Kände mig sliten så jag körde bara 2 x 20 min @ 360W och några sjusekundare som efterrätt.

Inga kommentarer: