söndag, augusti 05, 2007

Tråååååkigt


Att vara gräsänkling är värdelöst. Så jävla tråkigt. Igår fick jag lov att slå ihjäl hela dan på cykeln. Drog iväg strax innan tio och kom hem strax före fyra, eller fem. Kommer inte ihåg. Cyklade till Gudmundstjärn, som ligger mitt ute i skogen i ingenstans. Det finns faktiskt rätt schyssta sitgar där, och en del björn. Mest spännande var den där gången för tusen år sen då jag sprang där i krokarna. Då lyckades några inkompetenta jägare skadeskjuta en stackars björn. Man skulle tydligen inte vara där då, det vara ju bara det att de lyckades göra det medan jag var på väg dit. Allt detta fick jag veta när jag kommit hem igen. Nötter. Apropå Björn, grillade lite lax hos översteprästen igår i samband med en smula bloddoping. Det var tur det med tanke på hur trött jag var. Sen drog vi iväg på stan för att se Promoe. Tyvärr så var hela stället fullt med gulljötar och motsvarande av det andra könet. Jag hatar dem. Stod och blev nästan vansinnig i kön påväg in. De dumma jävlarna står och röker alldeles intill mig, sen tränger de sig före... Jag hatar att köa och jag hatar såna som tränger sig före. Som tur var tog Björnen saker i egna händer, stegade fram till vakten och ordnade så att vi fick gå före HELA kön. Jag gillar att gå före en kö fylld av såna jag inte gillar... Tyvärr så hade inte Promoe fattat att jag som cyklat hela dagen var i lokalen utan han envisades med att vänta med sitt framträdande tills lååångt efter läggdags för mig. Jag vek ner mig och gick hem strax efter klockan tolv. Jag är en riktig nattsuddare jag...
Denna dagen har och spenderats på sadeln, alldeles för lång tid för att räknas som träning...

2 kommentarer:

Nordström sa...

Jag har alltid varit rädd för Björn. Skadeskjuten eller ej.

Anonym sa...

Barn brukar ta död på tråkig tid, skaffa ett och jag lovar att du kommer aldrig att tid för tråkig tid.