söndag, augusti 26, 2007

Bilar


Ni som känner mig vet att jag gillar bilar, det har säkert även framgått av den här bloggen. Mitt intresse började nog redan när jag fick en sliverfärgad Ferrari med gummidäck som snoris. Det var förmodligen en 308 GTB. Den var The Shit helt enkelt. Därifrån via biltidningar hamnade jag som blisäljare på Bilbolaget vilket borde varit en fröjd. Det var det på sitt sätt sett, jag fick prova igenom en massa fina bilar. Vissa bilar har förvånat mig, både positivt och negativt. Ta Volvo V70R som exempel, svindyr (för att vara volvo...), 300hk, AWD, aktiv fjädring mm. Men den är och förblir alltid en volvokombi, helt värdelös som busbil. Ska man köra en sån duger 2.5T eller en D5. En liten doldis jag gärna skulle ta på en långtur om jag slapp pynta soppan är S80 T6, men nu lämnar vi det ointressanta svenska märket. Det har inget med bilälskande att göra. Efter stinten hos volvo hamnade jag på nåt sätt hos pajasföretaget Jemtbil. Men de sålde fina bilar nämligen Mercedes. Det är ett jävla vulgärt fabrikat, dyrt så in i helvete, men vilka bilar de kan göra! Lite smakfulla är de också om man skippar det allra värsa, som typ SLR och äkta steninlägg i instrumentbrädan. Jo man kan faktiskt få sten i den till det lilla påslaget på drygt 100000:-, man kan även få sex st avgasrör... Men de har gjort en CLK DTM med massor av kolfiber, inget för feta gubbar men bara de som har råd... Men jag fick provköra en E55 AMG så det var nästan värt att slava åt de idioterna, den har bara 469 hk och gör 0-100 på jättelite, samtidigt som den kan frakta 4 vuxna. Den bilen gick så jävla fort att acceleration inte alls hade avtagit när vi passerade en bra bit norr om tvåhundra. Biljäveln var fruktansvärd med sin kompressormatade V8, helt sjuk faktiskt. Det var svårare att köra utan hjulspinn än att spinna, oavsett fart kändes det som. Jag körde även en RS4 för inte alls så länge sedan, med sina 420 hk var den inte ens nära AMGn, fast den rörde på sig den med. Annars gillar jag nya S3, den var kul. Lillgoffen GTI var bra skoj den med, 335an vi körde igår var rätt ok men ingen av dem låter som Viten... Helvete, har jag nåt jag är nöjd med??

2 kommentarer:

Anonym sa...

E55 AMG, det är bilarnas bil. Det enorma vridmomentet är det som gör skillnaden mot för andra motorstarka bilar. När jag dragit in en lottovinst så kommer det att stå en E55 AMG samt en Mustang Shellby Cobra på min gård.

Unknown sa...

Ja, det är nästan skandal att man bytt ut 55an omt E63 AMG, ok att den är starkare men kompressor är ballt!