lördag, augusti 25, 2007

MrCap



Ja, jag är nöjd med behandlingen av min vita blixt. Jäkligt nöjd faktiskt. Jag gillar att bilen numera är vit och motorn ren som en operationssal, velly najs. Vad jag är mindre nöjd med är att den envisas med att bli framhjulsdriven stup i ett. Hoppas verkligen att oduglingarna på Berners får till det den här gången, annars blir jag vansinnig, på riktigt.
Hostan gillar mig, den vill inte släppa. Idag är ingen bra dag då alla andra är och åker Finnmarksturen och jag får inte vara med. Det känns obra. Tur att farsan tog sitt ansvar och skjutsade runt mig på några bilfirmor här i stan och såg till att jag fick provköra några dugliga bakhjulsdrivna bilar. Mercedes ger en gubbhatt direkt. Det funkar inte för mig ännu, ok C-klassen har blivit trevligare i sin senaste iteration men ändå. Körde både 200k och 280. Den senare är ju en sexa på styva 210 hk. Ändå kändes den galaxer ifrån min 3.2a, den varken morrade eller bet, det gör min. 200k är en duglig flyttaarsletmotor, inget mer. En som däremot bet och morrade så jag blev rädd var BMW 335. Åh jävlar vad den gick! Först tyckte jag att det inte hände så mycket men med lite tyngre fot så ylade det så fint så. Jag är lite kär nu. Den var trevlig. Vad som var ännu lite trevligare var nyheten om att 320D kommer med fyrkrafs till våren. 0.46l/milen ska den dra, blandad. Oj, den har mitt namn på sig redan, svart med M-sport får det bli. Eller så blir det en 323d, 200 dieselhästar och en bit över 400Nm, men den blir nog lite väl maffig att köpa. Fast å andra sidan kanske jag ska vara märkestrogen och köpa mig en A5 eller nya A4, men inte av Berners...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du Henrik, om Berners kan fixa din bil, jag är skeptisk, jag har genom åren haft en del med detta företag att göra, vi har tjänstebilar Caravelle och något värre får man leta efter.

Unknown sa...

Hahahaa ja jag misstänker att de får det svårt... Det är ju trots allt bara fjärde försöket...