torsdag, augusti 09, 2007

Insnöade dårar


"Du är ju inge insnöad!?" Sa min kära flickvän i morse när jag som vanligt genomförde min morgonritual. Jag gör den varje morgon jag är ledig. Varje dag, nej inte när jag är på tävling men nästan då med. Jag börjar med frulle, sen brygga kaffe, slå på datorn, slå på stereon (om den nu inte redan är på, de låter bättre om de får stå på dygnet runt...sant), ta kaffekopp, läsa cykeltiding (gärna gammal som jag läst så många gånger att jag kan den) och lyssna på musik och fantisera om cykling. Sen surfa in på cylingnews för att se vem som dopat sig samt vänta på Geoff Kabush's dagbok som han aldrig uppdaterar. Jaja han har snygga strumpor och brett styre alltså är han min hjälte. Sen averkar jag alla cykelbloggar, måste ju hålla koll på hur mycket distans alla kör så jag kan göra tvärtom, samtidigt som jag funderar på vilken kolfiberpryl jag ska beställa idag, eller någon anna livsviktig pryl jag redan har. Man kan aldrig få för många prylar i dyrplast. När jag sedan insett att inte alla uppdaterar sina bloggar varje dag och den intensiva surfningen börjar gå på slentrian så avbryter jag och sticker ut och tränar. Myyycket enkelt, skulle lätt kunna göra så varje dag istället för att jobba. Jorå jag är insnöad. Men jag vet om det. Sjukdomsinsikt är allt. Vissa har den, andra inte...

5 kommentarer:

Nordström sa...

Sjukdomsinsikt är avgörande, det blir lätt så patetiskt annars... Men nu kom jag på en annan sak, om jag uppdaterar bloggen oftare, hindrar jag dig i din träning då? Jävlar vad gott! Då kan jag ju balansen i vårat förhållande rinna över till min favör utan svett...

Unknown sa...

Satan, bloggande är livsfarligt...

Robert Edin sa...

Jag som trodde att det bara var jag som har ett sådant beteende. Men någon sjukdom är det inte, tvärtom det är ett sunt beteende.

Nordström sa...

Friskförklarad!!! Och det är snart helg! Livet leker!

Anonym sa...

Du kan garanterat köra mindre distans än mig. Lycka till! ;)