onsdag, september 23, 2009

Tidsaxel

Jaha, lågsäsong är det nu. Eller ja det är ju CX-säsong så egentligen så lär mitt kommande resonemang bli rejält haltande. Ja, vafan det är ju vila som gäller på hösten. Varför? För att man ska hinna bli tillräckligt kass igen så att man märker någon upplevd förbättring under våren och därmed tror sig vara i bättre slag än föregående säsong? Varför måste man vila? Eller måste man det? Kanske jag som är ute och cyklar igen. Jo, visst fan sliter en säsong mentalt, men vafan. Finns ju dem som har det värre liksom. Hur gjorde man förr? Med förr menar jag för länge sedan. Gav man bara fan i några månader per år att jaga och sånt bara för att kunna jaga snabbare en annan tid på året? Ja kanske att den stackars cyklisten blir less på att cykla, men vem fan har sagt att det ska vara roligt? Det ska inte vara roligt. Roligt är förbättringens fiende nummer ett.

Men jag brukar ju vara förespråkar av roligt... Men så gör inte jag så stora framsteg heller...

Fan, motsägelsefull det är bara förnamnet.

4 kommentarer:

Anonym sa...

vila är för mesar och folk som tycker synd om sig själv.

Tom sa...

Lunkan måste visst prata lite vett med dig igen.

Öijer sa...

Jag har hört att bögar brukar vila efter säsong.

Anonym sa...

precis homosexuella vilar nog, inte jag