onsdag, september 16, 2009

Finanskris

Jag hade ett ärende till en lokal cykelimportör idag. När jag skulle gå så säger Kent att det står några nya cyklar i lokalen. Jag traskar, ivrigt, iväg och kikar. Jaha, XTC Advanced SL0, med XX rakt igenom. Jaha ja. Det var nästa års budget det... Hittade även någon 6 kgs racer och en jääättelätt heldämpad XC-hoj. Helvetes. FAN. Försökte få lite kläm på den nya hydrauliska Lock Outen, den verkar smidig, nästan lite overklig. Bromsarna såg mycket trevliga ut och kassetten... Kassetten ja. Det är någon som lärt sig hur man programmerar en sån där fräs... Helvete. Det var inte bra, alls. Bodil kan konsten i att ta ner en löjligt ivrig, tioårig pojke i en 31-årig mans kropp på jorden igen med ett: "det sitter i benen och inte i cykeln", som avslut på min något för detaljerade beskrivning av det nyss upplevda. Helst då jag var mer fokuserad på att berätta än att hjälpa till med att laga mat. Jaja.

6 kommentarer:

Martin sa...

Varför tog vi inte den svängen på lunchen?
/M

Tom sa...

Riktig förståelse får vi aldrig.

Anonym sa...

Det sitter i cykeln inte i benen!!
//S

Unknown sa...

"Måste vi tillbaka till jobbet nu?"

"JA absolut!"

sa du Martin...

Martin sa...

Fan vad ambitiös jag ger sken av att vara:-)

/M

Rickard Mattsson sa...

Det sitter helt klart i det man har mellan benen.. ;)