söndag, september 13, 2009

Off season

Ah, första dagen på semestern. Vaknade helt ramsné, rejäl infektion i ögat och konstig näsa/hals. Sprang iväg till spegeln för att se om jag utvecklat tryne, men nej, inte värre än tidigare. Ute är det finaste upplaga av höst 2009. Jag följde med B ut i skogen för att se om det fanns några älgjägare irritera, hittade inte en enda, bara någon orienterardam som inte hittade hem. Ska erkännas att det känns lätt idag, alltså det här med en säsong som tagit slut, jag är inte less på att tävla, däremot så är jag inte överdrivet sugen på att sätta mig i en bil och, minst, åka tre timmar söderut för att tävla någonstans. Den faktorn är väl den, som vanligt, största motståndet till att åka CX-tävlingar. Jag skulle nog behöva åka lite CX och få ordenligt med mjölksyrapisk så jag förbättrar det. Har fortfarande cykelsug i kroppen så jag ska verkligen nöta LV5 med nytuberna. Det lilla jag körde var rätt fränt, att så små däck kan ge så mycket grepp och komfort. Sen kommer det att landa lite större Dugast 47 mm inom en väldigt snar framtid, så jag har det jag gör i höst. De här "billiga" finhjulen med tub lyfte bort tre hekto från cykeln. Inte så pjåkigt.

SM igår då? Ja, klart jag är besviken. Persade fint på TC under veckan innan. Tyckte nog att det borde ha varit mer drag i benen, men har nåt skit letat sig in i systemet så är det väl som det är med det. Sen så drack jag ingen Rödbetsjuice heller, vilket kan förklara den skrala prestationen. Min mage är dock väldigt tacksam. Nya tag nästa år. Nästa år blir det mycket nytt.

Inga kommentarer: