måndag, september 07, 2009

Spännande

Gillar Garmin-GPSen. Den är smidig och bra. Lätt att hantera, och funkar till allt. Det jag inte gillar är att den ibland, eller ofta när det är något jag skulle vilja komma ihåg, tappar bort träningar. Jag som har minne som en fiskpinne har redan glömt hur jag gjorde innan Finnmarksturen. Då kan ni ju gissa hur mycket jag kommer ihåg av resten av mitt träningsår... Det jag har full koll på är vad jag gjorde dagarna innan, men inte veckan innan. Så jag chansade på att jag gjorde samma sak som jag gjorde ikväll. Bara för att få lite kontinuitet i det hela. Enligt envisa rykten så borde jag köpa en Monark med viktkorg för att på bästa sätt kunna slakta ben. Jag har ingen sådan så jag får snällt förlägga slaktandet till utomhusliga aktiviteter. Jag har heller ingen kadensmätare men jag utgår från att så länge jag snurrar benen snabbare än vad jag klarar av så borde kadensen räcka till. Lekte mig även runt ett varv på LV5-banan, bara för att konstatera att jag nog har pyspunka i bakdäcket, igen. Hatar bakdäck, hatar nog bakhjul också.

Jag sensäsongpimpar Svarten. Det får bli så, jag menar vi har ju årets viktigaste tävling, Höstrusket kvar, så. Mitt tilltag borde spara ca 200g. Minst. Pimpar jag med Durin SL och ett par magnesiumbromsar så borde minst 200 till ryka och vips, 8,7 kg. Sen ger jag fan i att äta den här veckan förutom att dricka några deciliter Rödbetsjuice så får jag diamantben på lördag, alternativt magkatarr och ryggläge. Fast oj, nu talade jag om den där lilla tävlingen i Falun igen. Gäller att hålla fokus nu.

2 kommentarer:

robert sa...

Papper och penna har alltid fungerat, inga hårddiskkraschar kan hindra mig får att kolla hur jag tränade för 3 veckor sedan, jag bara blädrar tillbaka i min träningsdagbok.

Unknown sa...

Jag började med papper och penna i vintras men glömde bort vart jag lagt pennan. Det fina med Garminen, när den funkar, är att den automatiskt laddar över träningarna när jag kommer hem från träningen. Jag behöver inte ens komma ihåg det...