fredag, september 25, 2009

Istället för musik

Japp, då var Bob Hund avstädade. Vet inte, men de var nog litet trötta, kan tänka mig att förra helgen är för nära på en torsdag. Det kan även vara så att när senast de spelade på Pipeline, 2003 så var de världens bästa liveband, som gjorde sin näst sista spelning någonsin och därmed hade litet att få ur kroppen innan slutet. De la ju av då. Eller blev Bergman Rock. Det visste ju även alla i publiken vilket gjorde att laddet var n å g o t mer intensivt. Men de är genier. Bara att erkänna, även jag som inte är ett fan, egentligen får vika ner mig inför ordlekarna och alla ljud. Det är inte melodier som splelas, det är ren energi som släpps lös, mer eller mindre för att skapa svängningar. För fan vad det svänger. Ingen dansmusik som inte går att dansa till här inte. Mellansnacket, ja fyfan om man blivit begåvad med sådan förmåga att böja och vrida ord. Hellre det än Cancellaras talang...

En kort reflektion, Piplinespelningen var ju till för att yngre skulle få gå och lyssna på Bob Hund. Snittåldern var nog en bit över min... En annan grej också, det var ett tag sedan jag var på konsert och beskådade en livs levande poporkester, tydligen står man nu helt stilla och tittar på konserten genom sin mobils LCD-fönster. Snacka om att TV tog över våra liv. Det var inget skämt det där som elaka föräldrar sa att man skulle få fyrkantiga ögon av dumburken. Kan man inte se det på en skärm så är det inte värt något.

Ni kommer väl ihåg att rösta på mig?
oijer.blogspot.com Till höger i bild så finns det en lista, klicka på mitt namn. Ni behöver inte läsa vad röstningen går ut på. Det kan jag förlora på.
Fina priser till den som vinner. Jag har slut på energikaka och mina cykelflaskor stinker gammal Vitargo, så jag måste vinna.

2 kommentarer:

Söderlund sa...

Fan att man inte kunde vara på plats...minns spelningen 2003 på ett svettigt Pipeline med lite röj till Istället för musik förvirring :)

Unknown sa...

Ja den spelningen var några strån vassare!