lördag, september 05, 2009

Fullt ställ

Fan. Kämpade mig igenom fem fyror idag, i skrubben. Håller på att idiotmecka med Svarten så den var inte i kördugligt skick nu på morgonen, dessutom verkar mina favoritdäck, Maxxis Monorail från i fjol ha gjort sitt till slut. Det läcker mer än lite ifrån corden. Tänkte beställa nya från JRA i måndags men blev snål, tänkte att de håller ju än... Just det ja. Fyrorna var årets bästa. Tveklöst. Inga 6 W/kg men om jag är i skapligt skick så borde det bli ok. Fast det vet jag inte, har inte vägt mig sen förra SM. Eller om jag ens vägde mig då. Brukar ha ofantligt med problem med fyror. Sitta och nöta i 20 minuter det går fint det på bara några procen lägre belastning men just fyror. Tror mycket av mitt problem är att jag är så sugen på att ta i, så pass att jag spänner mig och håller emot. Kände samma sak med tjugorna i vinter, men det släpper ju så sakteliga. Nu har jag siktat på rejält hög kadens på intervallerna istället för att lägga på "rätt" belastning. Det funkar mycket bättre för mig.

Undrar om det börja gå troll i VM för Absalon nu? Riktigt bra att han inte vann. Faktiskt jättebra.

Inga kommentarer: