tisdag, september 08, 2009

Säsong

Synd att hösten är så mörk. Annars är den ju ett finfin tid att bara vara ut och fincykla efter jobbet. Det går väl att lösa hyggligt med en pannlampa men ändå inte. Sen finns ju ännu en orosfaktor; älgjägare. Dessa håller sig nog borta med mörkret så en lampa kanske inte är så dumt ändå.

Jag har nu, efter ett par års tvekan, beslutsångest och allmänna vedermödor bokat ett par tubhjul till mtb'n. Ska bli skoj att prova. Är inte helt säker på vad jag gett mig in på. Ska tydligen vara jävligare än att Stan'sa. Bra. För jag tycker att jag fått nacksving på Stan nu så jag behöver något att lägga all min överskottsenergi på. En annan sak som är bra med tub är att det finns mycket färre däck att välja på. Ett smalt utbud är endast av godo för en sådan som jag. Jag skulle behöva leva i en kommuniststat för att fungera normalt. Det ska alltså max finnas en sak att välja. Därför är jag litet stressad inför tubdäcksval. De är dyra som satan, och det finns faktiskt tre eller fyra tillverkare. Dessutom går det ju att få specialsydda däck med egenvalt mönster, vilket då innebär ännu större valmöjligheter än för vanliga hjul. Helvete vad har jag gjort?

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja borde bara finnas en sorts godis också, för nu måste man ju äta alla...
//S

Tom sa...

och det ska vi tro på?
/T.