lördag, februari 14, 2009

Träningskompis

Det är fint med sällskap på träningen. Ganska fränt att Bodil som för ett par år sedan inte hade åkt skidor sedan barnsben nu gärna kör tävlingar. Det trodde jag inte efter de första gemensamma löpturerna för en sådär sju år sedan. Nu körs det fyror, 30s och maxstyrka titt som tätt. Det är ju det jag alltid sagt, konditionsidrott är det bästa, det tar bara lite längre tid att lära sig att tycka om det. Samma som med musik, det som är lätt att gilla håller aldrig i längden. Kanske därför hon fortfarande bor med mig, hon hoppas på att det kanske går lära sig att tycka om mig och att jag ska hålla länge. Jag är nog ett hopplöst fall.

8 kommentarer:

Anonym sa...

På Alla Hjärtans Dag och allt

Spring-Therese sa...

Vi här nere i Göteborg tycker ni passar helt perfekt och längtar tills ni tar ert pick och pack hit ner och hälsar på! Dessutom är det bästa som finns att träna och göra det man tycker om med den man älskar. Fint inlägg måste VI säga (ja Nordström är en toffel och tyckte att det var grymt fint skrivet). Kanske ska ni köra mixklassen på Vértex i sommar. Hade varit himla kul att mötas upp där i augusti.

:)
T

Tom sa...

Låt skägget växa nu så vi får oss en alldeles egen Wassberg i klubben.

Rickard Mattsson sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Rickard Mattsson sa...

Okej, så här är det. Sanningen kanske gör ont till en början men låt det sjunka in så kommer du sakta men säkert att förstå...

Tjejer ser oss killar som renoveringsobjekt. Ju risigare skick vi är i då dom träffar oss dessto större potential ser dom till förbättring. Sakta men säkert försöker dom att få oss att bli snyggare, äta bättre och vara snällare. När dom fått oss helt perfekta finns inget mer att göra så då lämnar dom oss för nästa renoveringsobjekt. Detta är anledningen till att de som sitter på anstalt får så många beundrarbrev av tjejer som letar efter riktiga renoveringsobjekt.

Think about it.. ;)

Unknown sa...

Det är då aldrig någonsin någon som kommer att hinna bli klar med renoveringen av mig...

Rickard Mattsson sa...

Härligt, du har redan förstått! ;)

Anonym sa...

har man skägg, får man damer!