tisdag, februari 17, 2009

Ståpäls

Idag har det varit ett par orsaker till rest kroppsbehåring, dels kylan men även att lyssna på Glasvegas. Löjligt bra och löjlig enkelt. Precis lagom lätt att förstå för en sån som jag. Drog i mig en kopp kaffe efter jobbet i sweet spot men dem på lite för hög volym för att grannarna ska ha sluppit att höra hela texten. Men vafan, jag lever så sällan om nu när trainern pensionerats. Efter denna mentala massage drog vi iväg upp på berget, jag skejtade fyror och Bodil körde trettiosekundare. Fan vad härligt! Minus fjorton grader borde ju vara slagvolymsfrämjande!?

2 kommentarer:

Lars Ericsson sa...

Tjenare

När du säger fyror. vad menar du då? Fyra-minutersintervaller med hur mycket vila och vilken intensitet?

/LaRs

http://bloggen.motionspaddla.nu

Unknown sa...

"Fyror" är vad jag kallar intervaller som jag kör med högre intensitet än 85% av min maxpuls. Fyror kan vara allt ifrån 3,5 till 6 min i min värld med 2-5 min vila. Vilan beror ganska så mycket på vart i världen jag kör mina interevaller, ibland medgör ju inte moder natur exakta 3 min vila som förespråkas. När jag summerar passet brukar jag främst se hur mycket tid jag lagt över 90%. Jag kör sällan mer än 5 sådana intervaller.