onsdag, februari 18, 2009

4,3


Japp så ser dagsläget ut nu när det gäller tjugor. En bit kvar då. Men en liten förbättring i alla fall. Det är en bit kvar till Lasses 6,7 W/kg. Men det är ju kanske därför som jag en gång köpte ett gult plastarmband bara för att få vara lite lik honom. Nu vetifan om jag skulle göra det, köpa armband alltså, nu kan jag lika gärna skänka till svensk cancerforskning. Fast, jo han är lite läckrare cyklist än de andra som tävlar. Ja, jag köper hypen rakt av, mest bara för att det finns en hype, om en cyklist. Givetvis har jag ju läst hans böcker och även den något mer objektiva Tour de Force. Den ger nog en lite mer rättvisande bild om hur pass hänsynslös och egocentrerad den mannen egentligen är, eller det är nog ett krav att han är sån. Fan han styr ju HELA cykelvärlden just nu. Inte många andra cyklister som flyger privatjet till tävlingarna och har egen fotograf med PÅ tävlingen. Sen att han krockade med den är ju en annan femma... Men vad man än tycker så är han en brutal jävel alltså. Fyfan om man youtubar honom och kikar på rycken han gör ifrån en STORdopad klunga. De är inte ens nära.

Undra hur pass mycket privatjet mina 4,3 W/kg ger? Kanske kan ta en extra kopp gratiskaffe på jobbet imorgon eller nåt, får hänvisa till mina wattsiffror om någon misstycker...

Inga kommentarer: