tisdag, februari 03, 2009

0,11W


Det är vad jag förbättrat mig med under min sjukdomsperiod. Förutsatt att jag nu drar samma i 20 min. Fan fortsätter jag såhär i 10-12 veckor till så... Ganska behagligt sätt att bli bättre på. Förutom hostan då.

Har gått i cykelbytartankar ett tag. Idag så gav jag mig på röden, den har ju fått nya gaffelben av magura så jag tänkte att jag mekar lite, vänder en styrstam mm. Den var lite för smutsig för att torkas ren i lägenheten. Men fyfan vilken cykel. Snacka om att jag blir hemmablind med jämna mellanrum... Lite samma som när jag fick för mig att jag skulle byta ut bilen mot en subaru. Provkörde osv. Säljaren fick räkna, jag hade liksom tänkt mig en billigare bil = mer stålar över varje månad = andra roliga grejer alternativt nytt boende. Jag hade inte räknat med att lilljapsen skulle bli dyr, på riktigt alltså, typ audi och BMW-dyr. Så bra är den inte. Den är bra, men inte Tyskt bra. Att jag skulle skambjudas för min var ingen skräll, men just det där att jag tänkte att den nya skulle bli billigare och lagom bra. Inte lagom bra och dyrare... Fan. Det är ju så med cykel också. Ska jag sälja röden verkar det som om jag måste skänka bort den. 28000.- verkar iaf vara för dyrt. Kan förstå att det är mycket stålar osv, men vad är alternativet? Hade jag varit 176-184 cm och tänker köpa ny Långloppshoj så tror jag det är svårt att få tag i nåt effektivare för de pengarna. Ok, det finns snorlätta HT för mindre men de är ju just HT. Så jag tror inte att jag sänker, eller fan någon jävla måtta får det vara. Jag menar den är ju fan i princip ny, den nya årets, likadan fast blå och med sämre/tyngre gaffel kostar 62000.- utan pedaler. FFS 34000 i rabatt om än använd i en halv säsong. Herregud alltså. Vilket jävla fritt fall. Finanskris?

Btw jag har skrivdamp nu, har suttit inspärrad i en lägenhet och har så mycket överskottsenergi att det inte finns bokstavskombosar som täcker, så ni får ursäkta. Läste på nåt forum att någon byggt en likadan röden med en vikt på 8,97 kg. Den var en L... Det ska jag fan slå.

Funderar på följande:
Durin SL = -100g
New Ultimate = -60g
Tune Prügel = -40g
Syntace F99 = -50g
Mitt pimpade XTR vevparti = -100!
Nån snorlätt sadel = -50g Neeeej ingen skitful Tune vaddennuheter....
Scrub discar = 50g

Typ 450g... Blir oändligt dyrt. Avkastning i klass med mina Haldexaktier... Vikterna är ju även otroligt uppskattade skulle ge en Rödenvikt på dryga 9,5 kg. Det är klart lite extralite skumhandtag här och kanske någon Nokon där så blir det mindre. Ett bar Eggbeater 4ti skulle dra fint men jag har lite separationsångest när det gäller xtr. JUUUST glömde ju de nya Marta Magnesium, såna ska jag ju ha! Kanske 9,3 om jag löper hela linan ut.

Men sen vetifan...

Inga kommentarer: