onsdag, juli 30, 2008

Jobbigt

Jag står i bakgrunden med 112 slaget på mobilen...



Jag har slutat jaga timmar. Slutat räknat dem med. Hade jag inte gjort det så hade jag varit nöjd nu. Första gången jag cyklade med Micke sen Tyskland. Inte för att jag inte har tjatat på honom, mer en totalvägran från hans sida, kanske dags för mig att fatta piken... Men dra åt helvete vilken tvåtimmarstur vi har haft idag!!! Helt jävla magiskt! Vädret alltså, sen att vi matade min favvoterräng, slakmot spikrak grusväg gjorde inte min dag sämre. Fattade inte att det var tråkigt förrän grabbarna påpekade att det nog var väl mycket spikrak grusväg vissa sträckor, sisådär i nio mil, sånär som på fyra vänstersvängar. Perfekt. Undra hur många höjdmeter vi samlade? Micke? Jag var bra sugen att förlänga men Micke ville inte köra distans och John aka Ljustorparn skulle jobba, igen. En parantes är att vi startade nio, och han hade då arbetat förmiddag. . . !!!! Jo han är bonde och har gett ordet hård ett helt nytt ansikte. Jag som brukar tycka synd om mig själv när jag måste släpa mig till skrivbordet en måndag efter ett långlopp. Undra hur det känns att göra 60 knäböj vid korna eftermiddagen direkt efter tävlingen? Så gnäll inte. Han var lite stressad över att tvåtimmarsrundan Micke lovat tog fem timmar.
Indalsälven, när det inte blåser så mycket.

Så jävla jobbigt vackert.

Finn ett eller flera fel.

I och med att jag inte räknar timmar så glömde jag bort förmiddagens cykling och sprang en timme med Bodil nu på kvällen av samma anledning har jag heller ingen aning om att jag kört dryga 21 timmar, de senaste fem dagarna.

6 kommentarer:

Miike sa...

hatar distans.. det förstör bara kropp o själ!

hade det inte varit för maten så hade jag sålt cykeln

dryga 2100 hm.. Hyggligt för att vara SWE..?

Rickard Mattsson sa...

21 timmar på fem dagar? Kom igen när du kört 19 timmar på tre dagar då får du kreds! ;)

Unknown sa...

Nää det är sant, inte mycket att komma med, 21 h på 5 dagar. Men som sagt så räknar jag heller inte timmar.

Rickard Mattsson sa...

Jag räknar inte heller timmar, jag brukar bryta ned mina distanspass i kvartar. ;)

Miike sa...

jag kan inte räkna timmar då jag sällan kör så långa pass så att jag får ihop en hel timme

Anonym sa...

Som Adamsson sa:Amatörboxare har linnen och sen när de blir proffs så tar de av sig linnet;)
/Stilpolisen i Överkalix