måndag, juli 07, 2008

Landsväg

Jo, jag körde landsvägstävling igår, söndag. Nu har jag startat tre "riktiga" tävlingar. Östgöta, Skandis och Gottne. Elit, elit, senior. Tre starter men utan resultat på någon av tävlingarna. Undra om det är någon som försöker säga något?? Fan. Hade bestämt mig för att sitta fint i klungan men var i någon slags utbrytning efter ett par tre kilometer. Fan, men jag hade inget att åka med. Som väntat. Försökte ett par gånger till sen var det dags för målgång. Femhundra meter eller liknande innan mål så vinkade tävlingsledaren av oss. Några i ett annat startfält hade sett något intressant på asfalten och synade det, noga. Så det var det roliga det... Sitta i en klunga är fan inte sexigt för fem öre. Skitkul. Sitta och fundera på vad de andra tänker hitta på för skojsigt och när de hittar på nåt man skulle vilja vara med på, ja då sitter man fast. Nästa gång jag kör sån tävling ska jag ha nåt att åka med, ben alltså.

Nu på kvällen har BuggeliBrink kört ifrån mig uppför södra. Bra. Om han ändå kunde raka benen så skulle jag inte bli så trött på att blir ifrånåkt. Mina ben var släta och fina men fan inte snabba ikväll. Men, men det är nyttigt, nu kanske jag fattar att jag inte ska vara allra längst fram upp mot Vidablick utan smyga på min nivå och ha lite fart kvar resten av tävlingen. Det har jag nog glömt innan kvällsfikat, i kväll.

1 kommentar:

Miike sa...

Ja jag har ju försökt sagt något hela tiden!! Då jag märkte att det gick sapligt o köra lvg då började jag direkt med mtb! Men du lyssnar ju aldrig