torsdag, juli 24, 2008

Hockeyarsle


Jag brukar störa mig på de lokala boll/puckjagande elitlagen. I veckan var det ett repotage om TIK's tuffa försäsongsträning. De kör två pass om dagen nu i två veckor och springer intervaller(!!) med intensiteter ändå upp mot 80% av max. Det är ju jättetufft för fullblodsproffsen att träna så hårt och så mycket. Tur att de har tid att sova mellan passen och att de faktiskt får lön för att genomföra denna gruvdrift. Jorå jag är bitter. Men sen att de blir förvånade över att pappersgubbarna är skadade hela vintern det är en annan femma. Kanske ska höra med dem om de behöver en ny fystränare för den de har kan fan inte ha många rätt. Fan skulle ha fortsatt min hockeykarriär istället, se med min hockeyröv skulle jag kunnat gå hur långt som helst.
Imorgon ska jag påbörja min semester. Jag har absolut ingen arbetslust över huvudet taget kvar. Bra less nu faktiskt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med dig till punkt och pricka Henrik, trots mina 60 år så tränar jag förmodligen betydligt mer och hårdare än dessa gullgossar. Lycka till i Östersund.