onsdag, juli 23, 2008

8.9?

Klurade igårkväll på om jag skulle rulla eller äta bulla, det blev det senare. Gäller nu att bibehålla det VO2-max jag jobbat upp. Passade då på att bygga lite cykel, det resulterade i en 8.62 kg tung XTC. Utan pedaler. Jag gör som alla tillverkare och väger utan pedaler för det är ju jättepraktiskt att cykla på en cykel utan pedaler. Eller med såna där tokdäck. Som man ändå måste byta innan man ska ut och cykla, till nåt som väger ett halvt kilo mer. Försäljningstrick... Och vi går på't hela tiden. Kom på att jag skulle haft en kortare styrstam, undra om jag ska beställa en sån där 100 grams som väger 150? Joo apropå det, köpte ett dyrplaststyre som skulle väga 120, det vägde 165. Hur missade de detta? Väger de grejerna på månen? Det skulle isf förklara prispåslaget. Fast i just det här styrfallet ska jag inte klaga, jag fick det tokbilligt då det var en utgången modell. Titec. Borde ha förstått bättre.

Kanske kan få cykelskrället att väga 8.9? Med den nya Maguragaffeln 8.8 och med nya marta 8.7? Sen går jag loss på den nya XTC-ramen och vips 8.2. Om marknadsföringen stämmer dvs...

En annan smart sak jag kom på är att det kanske inte var så smart att köra dubbelpass på söndagen efter SM.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Känns skönt att veta att man redan ligger 15 kg under på totalvikten (åkaren/cykeln) så man slipper köpa dyrplastgrejor hela tiden..

Unknown sa...

Jämfört med mig ja!