söndag, juli 27, 2008

Procycling

Köpte tidningen. Lite skumt. De har en massa intervjuer med sportdirektörer. De som chefat över sådana som åkt dit för en massa doping. De visste säkert inget om det. Dopingen alltså. Jag har ändrat mig när det gäller att man ska skjuta de som dopat sig, den dopades sportdirektör bör också skjutas.

Ingen har köpt min räser än. Kan jag förstå. Vem fan vill cykla på asfalt!? En jävla idioti, långtråkig och utdragen idioti. Jag har inte tålamod att sitta i en klunga och inga ben/kapacitet att gå loss. Kände i går att jag var än kassare än vanligt, tänkte att lika bra att attackera på en gång innan jag hinner bli avhängd. Spurtpriset som borde ha varit där jag var först hade de tagit bort, spurtpriset som klungan hann ikapp mig hundra meter före fanns kvar. Sen var jag rökt. Jag är så jävla kass att jag inte kan ansluta till ett gäng motionärer och skidåkare. En jävla tur att Micke vann hela skiten, eller just när jag gick i mål kändes det inte så bra, att vi blev tvingade att stanna till sju på kvällen. Vilket i prisutdelningstermer översätts till minst åtta eller än hellre halv nio, vilket var ungefär då vi kom iväg. Tur att snålpegan gör 180. Men när min största besvikelse lagt sig så visade det sig att Östersund är en stad att räkna med. Efter några överslag kom vi fram till att staden ligger bra precis mitt i universum plus att de har en anständig Hifi-butik. Mcflurryn gjorde sitt till att göra mig lite gladare också. Det var helt enkelt rätt trevligt att vara där trots allt.

Vi träffade även Dick, som gillar att cykla långt. Med långt snackar vi i det här fallet minst 50 mil. Han har av någon outgrundlig anledning fått för sig att jag vill eller kan tänka mig att cykla långt, på asfalt, med en räser, på asfalt... Den dagen jag gör det annhåller jag om att ni genast skickar mig till nödslakt, för då har nåt gått fel.

Så är nån på jakt efter en smalhjuling nu så är det läge för skambud nu. Jag tar nästa allt norr om en kaffe på Wayne's i inbyte.

Imorrn är det måndag, då ska jag cykla istället för att sitta på kontoret. Det tycker jag är bra.

1 kommentar:

Miike sa...

Du lyssnar aldrig! Vad har jag sagt om smalhjulingar o asfalt!!!!