söndag, juli 20, 2008

S&M

Jasatan. Nu hag jag kört XC igen, det lilla inhoppet jag gjorde på XC-cupen i fjol räknar jag inte. Så egentligen så var min förra riktiga XC-tävling för-VM i Åre, nån gång på stenåldern. På den tiden kunde inte ens en gigantisk flock hungriga vargar få fart på benen då jag ännu inte förstått innebörden av ordet vila. Efter Suggan var mina förväntningar på kropp och form en smula nedskruvade så det var rätt skoj att känna att jag kunde andas och att benen inte var fyllda av sirap. Jaja, inte var det världsrekordsfart men satan vad roligt det var med XC!!!! Fan det är ju facit! Riktigt mycket löjligt massa mer underhållande än långlopp. Köra varv på varv har ju sina fördelar, man hittar spår och sånt som funkar och så får man köra uppför samma liftgata, gång på gång. Det är roligt. Eller jag funderade på om jag skulle släppa ur luften ur däcken så jag kunde bryta, för det gjorde litet ont. Överallt. Fick fin startlottning också, bakom nästan alla andra. De tänkte väl att det är bäst att jag som ansvarstagande individ ser till så att alla kommer fram och igenom första böj. Näää jag hade nog ingen vidare ranking så det var givetvis rätt att ställa mig där. Försökte ladda på så mycket jag bara vågade i början och hela första varvet låg jag på för att avancera. Det gick väl ok men kände att jag gick på rött så jag vred ner en smula på varv två för att hitta något slags flyt. Flyt, satan vad anthemen flöt fint över skaket. Ojojojoj materialdoping när den är som bäst! Sen när jag hittat rätt i belastning så rullade jag på och plockade från 21 till 14e. Inte helt jävla fyskam tycker jag. Fan, kan ju inte begära mer av gammelkroppen än att ta pers placeringsmässigt på SM. Det är ok.
Nu har jag en djävulsk plan på g inför Åsarna. Men det tar vi sen. Då ska jag persa igen.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Persa is the shit. Grattis till ett fint genomfört lopp. Tur för mig att du hade så dålig startposition. :)

Anonym sa...

Nu fattar jag, det är biceps jag ska träna på för att bli snabb. Du hade nog tagit mig i lördags om jag kört. Impanerande

Anonym sa...

landsvägscyklisten duger tydligen till att köra lite i skogen ändå,men det var ju lätt bana så..
Det är bara att säga grattis ;)

Håller med om matrealdopingen, Anthemen gick fint som Fan där nere, även om jag inte hade en fin durin i fronten ;)

Anonym sa...

Berätta nu hur du tränar!!! Fan 80kg och 14:e på xc SM e fan riktigt bra. 4x4 suger det vet alla nu, så hur tränar du?

Unknown sa...

Undra vem det är som är landsvägscyklist?? Jag har fan inga SM-medaljer hemma från Falun...

Tränar bara Ryskt numera.

Anonym sa...

Haha, jag ville bara återväcka lite minnen från vårdkasen ;)

Rickard Mattsson sa...

Mycket imponerande att du kom på en 14:e plats! Inte illa pinkat för att vara en fika-cyklist som laddat med flickvännens bullar och rysk träning. ;)